História programu Cinema 4D

09.01.2011 18:02

 

1990

  • Christian a Philip Losch prihlásili svoj raytracer do programátorskej súťaže mesačníka Kickstart a tuto súťaž vyhrali.

1991

  • Je vydaný FastRay (pôvodné meno Cinemy 4D), ktorý je určený pre počítače Amiga.

1993

  • Vydaná Cinema 4D V1 pre počítače Amiga.

1994

  • Vydaná Cinema 4D V2, ktorá je určená pre počítače Amiga.

1995

  • Vydaná Cinema 4D V3 pre počítače Amiga.
  • Plánuje sa vytvoriť Cinemu 4D aj na platformy PC.

1996

  • Cinema 4D V4 je uvedená na platformách WINDOWS, Alpha NT a Macintosh.

2000

  • Vydaná Cinema 4D XL R6.

2001

  • Vydané nové moduly: Dynamics, PyroCluster.

2002

  • Vydaná Cinema 4D R8 so systémom prídavných modulov. Novými moduly sú: Advanced Render, PyroCluster, MOCCA a Thinking Particles.

2003

  • Vydaný BodyPaint 3D R2.
  • Vydaná Cinema 4D R8.5.
  • Vydaný nový modul Sketch and Toon.

2004

  • Vydaná Cinema 4D R9.

2005

  • Vydaná Cinema 4D R9.5.
  • Vydaná 64 bitová verzia programu.
  • Vydaný nový modul Hair.

2006

  • Vydaná Cinema 4D R10, jej súčasťou je BodyPaint 3D (neni už ako samostatný modul).

2007

  • Vydaný servisný update Cinema 4D R10.1 (konkrétne 28. marca 2007)
  • Vydaný servisný update Cinema 4D R10.111 (konkrétne 21. júna 2007). Táto aktualizácia slúží predovšetkým k zvýšeniu stability programu.
  • Vydaný update Cinema 4D R10.5 (konkrétne 1. októbra 2007). Aktualizácia prináša mnoho noviniek v oblasti modelovania a animácie.

2008

  • Vydaná Cinema 4D R11.

2009

  • Vydaná Cinema 4D R11.5 (konkrétne 1. septembra 2009).

2010

  • Vydaná Cinema 4D R12.