História programu Cinema 4D
09.01.2011 18:02
1990
- Christian a Philip Losch prihlásili svoj raytracer do programátorskej súťaže mesačníka Kickstart a tuto súťaž vyhrali.
1991
- Je vydaný FastRay (pôvodné meno Cinemy 4D), ktorý je určený pre počítače Amiga.
1993
- Vydaná Cinema 4D V1 pre počítače Amiga.
1994
- Vydaná Cinema 4D V2, ktorá je určená pre počítače Amiga.
1995
- Vydaná Cinema 4D V3 pre počítače Amiga.
- Plánuje sa vytvoriť Cinemu 4D aj na platformy PC.
1996
- Cinema 4D V4 je uvedená na platformách WINDOWS, Alpha NT a Macintosh.
2000
- Vydaná Cinema 4D XL R6.
2001
- Vydané nové moduly: Dynamics, PyroCluster.
2002
- Vydaná Cinema 4D R8 so systémom prídavných modulov. Novými moduly sú: Advanced Render, PyroCluster, MOCCA a Thinking Particles.
2003
- Vydaný BodyPaint 3D R2.
- Vydaná Cinema 4D R8.5.
- Vydaný nový modul Sketch and Toon.
2004
- Vydaná Cinema 4D R9.
2005
- Vydaná Cinema 4D R9.5.
- Vydaná 64 bitová verzia programu.
- Vydaný nový modul Hair.
2006
- Vydaná Cinema 4D R10, jej súčasťou je BodyPaint 3D (neni už ako samostatný modul).
2007
- Vydaný servisný update Cinema 4D R10.1 (konkrétne 28. marca 2007)
- Vydaný servisný update Cinema 4D R10.111 (konkrétne 21. júna 2007). Táto aktualizácia slúží predovšetkým k zvýšeniu stability programu.
- Vydaný update Cinema 4D R10.5 (konkrétne 1. októbra 2007). Aktualizácia prináša mnoho noviniek v oblasti modelovania a animácie.
2008
- Vydaná Cinema 4D R11.
2009
- Vydaná Cinema 4D R11.5 (konkrétne 1. septembra 2009).
2010
- Vydaná Cinema 4D R12.